vilken start på veckan..

vissa måndagar är precis så där att man vill att de ska vara, då allt går emot och en och man blir på så där bra humör. så började måndagsmorgonen den 18 juni 2009 för martina klemisch. hon vaknar för att gå sin tänkta morgonpromenad så hon inser att halsen fortfarande inte är på bra humör efter flera veckors dålig uppträdande. sedan hände de ngt mer som jag inte vill skriva om här gällande en person i min närhet som har lite svårt att passa tider. då jag äntligen kommer ut till min lilla blåa cykel är de ju så klart punka! tack jesus och gud! men men då fick jag ju min morgonpromenad iaf och efter 100 meter från huset möter jag Robert Achberg. komiskt! sedan rullade dagen på med jobb på röda korset som kändes ganska produktivt med försök att kontakta och boka skolor inför min och nankondes kommande presentationer om Röda korset, HIV/AIDS och Zambia. innan lunch hann jag även med en kostföreläsning (av Fanny Kluft, Carolinas kusin) och sedan efter köttfärssås och spagetti (samtidigt som det var ett kort möte med gruppen) blev det en promenad hemåt till mitt "riktigt hem" på skogsbrynet i Haga (någon som hört talas om Haga-mannen föresten, de är precis där jag bor) jag och nankonde har ju varit inneboende hos en annan mkt trevlig familj 200 meter från vårt hus då Tina, värdmamma har haft massa släktingar på besök då hon blev 50 år i onsdags. så de hann´s med en flytt under eftermiddagen samt lite jobb med power point grejen till röda korset och sedan en härlig promenad till iksu, gymmet (cykeln var ju fortfarande trasig då) och nu hemma med ett försök att få bort ngt virus. denna gången på datorn.

festen som min värdmamma Tina hade var himla lyckad och jag vet nu lite mer om hur min 50 års fest ska vara..

puss o kram
martina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0