kulturnatta, brännmärken och kronjäst!

god kväll. ligger i soffan och små blegar lite på tvn. idag är det kulturnatta som det kallas i umeå. det är över hundra olika kulturellaevent som händer i centrum. musik dans med mera. halv YPD gruppen var framme en sväng på stan förut och gjorde ett litet försök att promota vårt kommande läger. jag tänkte att man kan lägga av våra fina flyers/vykort i olika affärer vid kassan, så de gjorde vi ju då och satte upp lite posters! övriga i gruppen ska till stan nu ikväll igen men jag njuter av soffan ist, försöker bli av med den trötthet som jag fick igår kväll.

igår eftermiddag var det brännbolls-tränande (mest för att lära alla reglerna) samt fika med en martina-bakad-blåbärssmulpaj! trevligt.! på kvällen fick jag prata lite västgöta med en par killar från hemorten under grillning av korv o marsmallows. (korv på det allmänna viset med hotdogs och inte falukorv)

senaste nytt från lisch är att mamma ska få låna en häst under sommaren plus att hon fyller år på måndag, far bygger på husen, syrran jobbar på kassan och katten sumo är kastrerad. update drån umeå är att martina inte är ngn bra brödbakerska, att hon bränt sig på ugnen (dock inte lika farligt som korsika ärret) att mobilen har fått en spricka plus att familjen pettersson (familjen vi bor hus) är bortrest så jag vaktar huset och nu ska jag käka lite västerbottenost innan jag ska titta på robinsson för första gången detta året!

ciao!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0