Härnösand!


Förberedelseläger i sverige, inreseläger i Zambia, mittläger i Zambia, utreseläger i Zambia, inreseläger i Sverige och nu mitt läger i Sverige! Igår kom jag och Nankonde tillbaka till Umeå efter fem dagars läger i Härnösand! Riktigt kul och bra läger! Vi fick bla annat pröva på klättringstekniken via ferrata upp för skuleberget en bit från härnösand, via ferrata påminnde mig om förrasommaren på jag hjälpte skandinavier att klättra upp för en 90 garders bergvägg på korsika i 35 garders värme..! vi fick också gör ngt som jg aldrig gjorde förut. gå/klättra/balansera en sk höghöjdsbana. det var himla kul.! eller iaf då man hade fast mark under¨fötterna efter ha varit upp i träden på 13 meter. och jag som är höjdrädd! adrenalinet fanns där vill jag lova!. Det blev en hel del fika också. nog aldirg druckit så mkt te under fyra dagar som jag gjorde på SIDA:s anläggning i härnösand! SIdas personal har de bra kan jag lova!. Vi hann också med lite gruppövningar, diskussioner, ELD-samtal och lite projektprat! Här i umeå planerar vi ju att ha ett alkohol- och drogfritt tvådagars läger över midsommar. Får se om vi lyckas!.

En del av YPD är ju också att fixa sponsorer jag som halkade in på ett bananskal och hade 6 dagar på mig att förbereda mig hade ju inte så mkt tid till detta. dock hann jag fixa en av kommunen. ett av efteruppdragen var att berätta om min resa i zambia med hjälp av bilder och text. detta gjorde alltså nu under europaveckan i sköna lisch (lidköping!). så här såg bilderna ut som Lisbeth Nyström tog som jobbar som internationell koordinator på Lidköpings kommun!




Kommentarer
Postat av: ester

Fina bilder klempan!

Puss

2009-05-21 @ 09:45:53
URL: http://estermatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0