en tisdag i umeå

god eftermiddag eller kanske kväll.! kan fortfarande inte bestämma mig om det varit en bra eller dålig dag.. duggregnet och den gråa himla plus en härlig förkylning med ett tillbehör av hosta och halsont drar liksom ner denna tisdag. dock är volontärarbetet på röda korset en riktigt hit och daniel norman som jobbar för röda korset ska ha en riktigt elouge (dyslexin göra avtramp)! Han sprudlar av energi och hjälpsamhet att man undrar hur jag eller vi har förtjänat detta?!. INte rikigt van vid att folk engagerar sig så som han gör! Allt bli ju så mkt roligare då! Vi har alltså bytt från IOGT-NTO till röda korset. Det var briset på arbetsuppgiter som lite för mkt svenska som gick oss att byta. dock finns det ju inget som säger att man inte kan hälsa på hos IOGT och fiket "bakfickan" hur ofta man vill.

valborgsmässoafton firades i Jonnas och Ratanas (felstavning på denna kambodjanska killes namn jag vet) hem (de bor i ett kollektiv med tre studenter) med pajer, sallader och en tradionell jordgubbstårta bla! nice nice! sedan fikade vi in elden på kvällen och sedan umeå´s nattliv! Trevligt!

lördagen kändes himla produktiv om man nu kan säga så iaf händelserik; salsakurs, brännbolssträning, kikade in fotboll med umeå´s damer och Hanna Ljungberg sedan en svängom på dansgolvet igen på lördagkväll! Söndag orientering och lite step och sedan middagsgäster på kvällen!. Fin fin helg!

På söndag åker vi alla tio deltagare här till Härnösand för mittlägret! Ska bli kul!.

I maj här har vi annars blodomloppet att se fram emot samt brännbollsyran (en brännbollsturnering i världsklass har jag fått höra, återstår att se om de stämmer eller ej) dessutom lite andra happenings som kulturnatta och ngt mer om jag inte kommer ihåg!. bra att det händer lite saker för mig som annars lätt kan bli lite rastlös!

såna där tankar som, vad som händer i höst och vad man ska plugga och vad man ska göra med sitt liv börjar komma upp. känns som det finns ganska många yrken som jag kan tänka mig. dock är det ju en del som absolut inte är genomförbara, drömma är jag ju ngt jag är bra på dock.! om någon skulle känna att den kommer på ngt bra yrke till mig är jag mer än glad för att dennes åsikt! läkare (iinte tillräckligt med betyg där inte), författare o journalist (funkar de när man har skrivsvårigheter?!) miljö-någonting-vad-då (vill absolut inte sluta som miljöinspektör) lärare (kommer bli polisanmäl för att jag skäller på dom ungarna som inte kan hålla käften, beundrar min far) jurist (visst låter titeln bra men vad ska jag jobba med, affärsjuridik?! jag som inte ens har råd att klippa håret kanske inte passar in i den miljön - fördomar jag vet, ska föröska sluta med det där) sjuksköterska (inget illa menat mamma men jag vill ju alltid bli det bästa och de känns liksom som steget under läkare dock - ett bra och meningsfullt yrke)  fotograf (självförsörjande som fotograf, nja då krävs nog talang) skulle kunna fortsätta i all oändlighet men de räcker nog för idag..

var ett tag sedan jag kollade på tv och överhuvudtaget på nyheterna. det är finanskris hit och dit hela tiden. undrar när detta ska ta slut. vet ju dock att det kommer att gör de ngn gång så klart men eftersom jag känner en del sympati med alla i detta avlånga land som inte har ngt jobb vill jag därför skriva en rad om detta för att visa att trost min gråa och trista tisdag och allmänt tycka-synd-som-mig-själv så kanske det inte är så farligt iaf. man kan ju alltid tänka på "barnen i afrika" som alltid min mor sa då jag inte åt upp på tallriken som liten, för visst är det ju så att de beror ju ändå alltid på vad man jämnför med för vad är jobbigt om man lever med HIV har fem barn att ta hand om och en make som man har flytt från. släng dig i väggen martina!

/ martina, en tisdagkväll i norra sverige

Kommentarer
Postat av: maja

FINA TANKAR FRÅN EN FIN TJEJ! ps. alla tisdagar, speciellt dom gråa, har en tendens till att suga!

2009-05-06 @ 00:04:34
Postat av: ester

Du är klipsk Martina och ahr så många bra tankar. Du du kan verkligen bli vad du vill klempan, men det är kanske valproblemen som är lite för många...Hm hm svårt svårt!

Håller med föregående talare, tisdagar är rätt sugiga!puss

2009-05-08 @ 17:48:45
URL: http://estermatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0