Sveriges nationaldag!

Igår var det Sveriges egna dag! Vi försökte ju så klart att promota vårt midsommarläger! Först var vi vid museet (bla svenska skidmuseet) och försökte hitta ungdomarna dock var detta lite svårt. mest var det bara pensionärer eller småbarnfamiljer där.. vi prövade ist lyckan på stan där motionensdag ägde rum. jag hade varit i kontakt med med killen som var ansvarig för arrangemanget innan, och kollat om vi kunde göra lite reklam om vårt läger - och självklart kunde vi det! så jag gick fram och pratade med Blossom, som var konferencier, och vi bestämde hur vi skulle gå tillväga på scenen, och en halvtimma senare var det sagt och gjort inför umeås invånare..!

Tidningen, VK, i tisdags..


vi hoppas dessutom få vara med i en anna tidning i veckan. jag var på redaktioen i fredags och smilade upp mig och hoppas nu alltså på att den tidningen också kan göra en artikel om oss. jag, är en av de som är ansvariga för att promta lägret, så det kommer ju kännas som ett misslyckande om vi inte får ihop fler undgomar till lägret.. vi kan behöva några lyckoönskningar! 

Veckan har gått alldeles för fort! presentationer för Röda Korset blandat med jobb inför Mdsommarlägret! Vi har varit runt i skolor i hela Umeå, högstadiet, 7-9 och gett ut flyers, pratat med ungdomarna och på vissa skolor haft presentatioer i klassrummen.. går lite trögt med anmälningarna, hoppas det släpper snart!!

igår kväll samtidigt som jag kilade på fotbollen pysslade jag med det fotoalbum som jag ska ge nankonde i avskeds/kom-ihåg-oss-present! 89 kort som håller på att klistras in en fotobok med, enligt mig, roliga och intärna kommentarer! hoppas hon blir glad för det!

hann se sista timmen av "vad kvinnor vill ha" igår. den är bra tycker jag. charmig, rolig. tror verkligen jag passar in på denna där tjejen som tänker mkt. jag gör verkligen det. tom. för mycket ibland. det vet jag! just nu tänker jag på hur jag lyckades övertala mina oskyldiga föräldrar till att ge mig 300 kronor till min mobil. och hur jag ska kunna förklara att jag inte har några pengar för jag köpt en digitalkamera..hum klurigt. citat för ett tidigare inlägg: jag vill vara med i det här kulturutbytet.. bla för att bli mindre ytlig och inte ha detta "ha begär".

- ingen är ju perfekt!.

ha en trevlig söndag! ikväll blir det rödvins- och kanel inkokta katrinplommon med vaniljglass..  

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hej Martina! Hoppas allt är bra med dig. Tack för kommentaren :). Hoppas du är glad och lycklig du också! Ha det så bra så ses vi kanske i Lidköping i sommar. Kramar!

2009-06-07 @ 18:12:43
URL: http://bringen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0