slutet

godmorgon!. snart lämnar jag sthlm och hela utbytet.. nankonde och alla zambier åkte igår från kärsögården utanför sthlm runt klockan 6. det var vädligt jobbigt. jag tror inte riktigt jag har fattat än att de har åkt. att vi inte kommer ses varje dag, göra samma saker eller har varandra som en gemensam nämnare..

det ska bli otroligt roligt att komma hem! ser verkligen fram emot att träffa min familj, mina vänner och människor som betyder mycket!

måste så klart i mitt sista inlägg säga tack till det personer som hjälpt mig på vägen; tina petterson, min värdmamma som fick min vistelse i umeå att bli så trivsam. daniel, norman, röda korset, fick mig att le även de dagarna de regnade. jonas som jag kunnat ringa och beklaga mig för. sedan självklart maja nilsson. ylva persson, utbildare för ELD och arbetar för CIU. Mia Verhoff, projektledare CIU. Kjell Lindström för den korta tiden men trivsamma tiden på IOGT-NTO. Trine, kontaktperson KFUM. med flera, med flera! grymt tack! hade inte varit möjligt utan er! och mamma, pappa och nicole de största supportrarna! nankonde sa att påsken i lidköping är någonting hon aldrig kommer att glömma! och vem kan glömma färgglada fjädrar, fisk i olika fomer, ägg med fiskägg på och godisätande tills man får ont i magen!. många tack till alla!.

nu åkervänder jag hem till lidköping. får se hur länge jag stannar där.. det är en åkerträff för YPD i slutet av september för att se vad som hänt, hur man utvecklast och om/hur alla erfaranhet man fått under resans gång används i det dagliga livet.. vi får väl se!

den svenska sommaren är här! njut av den! till alla som är intresserade av YPD eller SWY, hör gärna av er!


signerat
martina klemisch, sthlm

det blir inte alltid som man tänk sig - men det blir bra ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0