näst sista veckan i ume..

9 grader varmt, duggregn och tjocktröja! tacka vet jag svenska sommar! det är så himla bra för man får alltid någon överraskning vad det gäller väder! det är för övrigt väldigt svenskt att prata väder. så nog om det! här går de i ett rasande tempo! första-hjälpen utbildning torsdag, promoting på stora torget med event och musik (ungdomar som firade att de slutat skolan) alkoholfritt så klart, kommunen hade fixat! sedan rapportskrivning på röda korset samt att jag gjort en broschyr för röda korset som sedan översattes till engelska (konde rättade grammatiken) som  sedan vår handledare ska trycka upp.! ska bli kul att se resultatet!.

i fredags var det radiointervju för sveriges radio, kommer sändas på måndag. återkommer hur man kan hitta de på internet.. en kambodjansk tjej svarade på frågan vad hon tyckte om sverige: det är rent, bra vägar, organiserat.

igår var det laserdone! jätte kul! haha, roligt att spela med ett gäng helt utan taktik! tävlingsintriktad som jag är (tyvärr är, dålig sida ibland) såg jag ju till att vårt lag vann!

i fredags var det zambiska middag, det här är ju sista helgen i ume kan man säga. på fredag är det midsommar och vi kommer ha vårt läger o sedan söndag kväll tar vi natt-tåget till sthlm!. 25 juni är som sagt allt slut vad del gäller YPD. (en återträff med det svenska gänget i sept) men inget mer nankonde eller zambia eller kambodja.

efter den zambiska middagen spelade vi pratmakarna, då man ska förklara ett ord med andra ord, utan att säga det egentligen ordet. anna, en svenska tjej sa:  ngt som är bra att ha, nankonde svararade: mobil, . det rätta svaret var utbildning. det skrattade vi länge åt!

 
Middag hos Jonna och Ratanak


Promoting av vårt camp på torget!

efter hårt arbete med att göra reklam för lägret har det äntligen givet resultat. senast jag kollade mailen var det 23 stycken som anmält sig!. känns väldigt bra. vi har pengar från kommunen, vi har deltagare, nu behöver vi bara ngt så svenskt som vädret! så avslutar jag dagens inlägg och tittar ut och ser att det nu är uppehåll..

varma hälsningar martina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0